kādēļ vīrieši dziedātāji ( reizēm , bet daudz retāk redzēts - arī sievietes ) , ja izvēlējušies uz skatuves stāvēt uz vietas , katrā ziņā stāv ar izplestām kājām ???
. Es PATI esmu ne tikai pamēģinājusi ! Tādēļ arī jautājums .
Cik grūts ir dziedāja darbs , kāda ir specifika šajā procesā , es zinu tik ļoti labi , cik vien vispār iespējams , jo ar to nodarbojos visu savu apzināto mūžu , gan mācot dziedāt , gan dziedot gandrīz no rīta līdz vakaram .
Tomēr - daži kaut ko tā tēlo un izrādās , un tie nebūt nav tie dziedātāji , kuri nu ļoti frāzētu , vai tiem būtu vajadzība pēc elpas izturēšanas kāda teikuma vai vārda garumā
Atslegas vārdi: publiskums0
Darbs ar balsi saistās ar vestibulāro aparātu... pamēgini pati-kaut vai minūtes 20-30 elpot ne jau tā kā elpojam ikdienā- bet - ar diafragmu.Un uzreiz, dozējot izelpu- "grūst" ārā - skaņu, pie tam ne jau šā tā , bet- noteiktu, modulētu, saistītu, kopā ar frāzi, ko nevar pārtraukt vārda vidū.. ( nu šeit gan es vairāk runāju par klasiskās mūzikas un operas izpildījumiem).Skābekļa padeve smadzenēm mainās , un nereti var griezties galva..Dziesma ir īsāka- to izpilda pāris minūtes, bet- ļoti aktīvi, opera- dziedātājs ir uz skatuves desmitiem minūšu. ... Principā- dziedāšana ir smags fizisks darbs.Starp citu- sēžot ir krietni grūtāk grūtāk padziedāt, nekā stāvot vai guļus.
Varbūt ta var dziļāk elpu ievilk un skaļāk dziesmu " izbļaut. " !
Lai justos stabīlāk... Kaut gan četrrāpus būtu drošāk!!!
Iedomājos..jā,tā vieglāk noturēt līdzsvaru (nav goda sardze,lai stāvētu miera stājā)
Pamēģinot apjaust izjūtas, stāvot kājām kopā un kājām atrodoties plecu platumā,izjūtas iegurņa rajonā , ir atšķirīgas.....stāja,kājām kopā ,rada biku tādu kā neatbrīvotības sajūtu . Ja vajadzētu dziedāt es izvēlētos kājas turēt plecu platumā..... Pamēģini ....
nu nezinu gan bet gan jau kāds knifs visam tas ir.