Joga un meditācija.

10. nov 2009. 18:58

Joga un meditācija.

Jogas mācība ir atnākusi pie mums no Indijas. Iesāksim ar 4 galvenajām Indijas garīguma sastāvdaļām. Tās ir karma, maija, nirvāna un joga. Indijā pēcvēdu periodā centās izprast šādas lietas: 1)karmu kā  visu lietu cēloni, kurš piesien cilvēku materiālajai pasaulei, nolemj nemitīgai atkaliemiesošanās uz Zemes,
2) noslēpumainu procesu, kurš uztur visu ap mums esošo, jeb maiju, kosmisko ilūziju, kuru cilvēks uzskata  par reāli pastāvošu, kamēr vien cilvēku aptumšojusi neziņa.
3) Absolūto realitāti, kura atrodas ārpus cilvēciskās pieredzes, tās nosaukumi ir dažādi: Es (Atmans), Brahmans, nenoteiktais, transcendentālais, nemirstīgais, nirvāna,
4)Mērķi šīs absolūtās realitātes sasniegšanai – no kuru kopuma arī sastāv joga, - un meditācija ir kā viena no jogas sastāvdaļām.
Balstoties uz šiem raksturojošiem lielumiem mēs varam redzēt,-  ka Indijas domāšanas tradīcijā tiek risināta jebkuras filozofijas fundamentāla problēma – patiesības meklēšana. Par cik autors šo jogas un meditācijas ceļu aplūkos no Sahadža-Jogas pozīcijas, tad  ir cilvēki, kuri dzīvi no dzīves ir meklējuši patiesību. Jo viņus nav interesējušas materiālās sabiedrības izpausmes un vilinājumi, tie ir zaudējuši savu varu un kārdinājumu pār viņiem. Šādus cilvēkus sauc par Patiesības Meklētājiem. Sevi es varu daļēji tādiem pieskaitīt, jo mani meklēt ceļu piespieda manas dzīves personīgās problēmas, kuras lika no tām meklēt izeju. Te atrodam arī tādu Indijas garīguma sastāvdaļu – kā Indijas Vēdisko astroloģiju, kura parāda cilvēka dzīves horoskopu un tās problēmas un iespējamos attīstības variantus. Pat īpaši neiedziļinoties astroloģijā – manas dzīves ceļš ir bijis Saturns jeb skaitlis 8, kas cilvēkam liek meklēt Pašrealizāciju jeb atbrīvošanos no materiālās pasaules gūsta – caur ciešanām, problēmām, apkārtējo neizpratni un vientulību.
    Indiešiem patiesība pati par sevi nav vērtība, vērtība ir tajā apstāklī, ka zināšanas palīdz sasniegt atbrīvi. Indiešu svētā ceļa mērķis nav patiesība,- bet gan atbrīve.
Tie upuri, kur tērē laiku eiropiešu filozofs, lai noskaidrotu patiesību, kā piemēram reliģiskā pārliecība, pasauliskās ambīcijas, turīgums, juridiskā brīvība un pat sava dzīve, indiešu svētajam ir tikai tādēļ,- lai sasniegtu galīgu atbrīvi no karmas riteņa.
Noskaidrosim vārda “joga” nozīmi. Tas nozīmē „savienot”, “savienība”. Pēc Sahadža-Jogas, joga ir:  1)ceļš pie Dieva, 2)savienība ar Dievu. Sahadža nozīme “spontāns”, jo visas darbības notiek bez domāšanas kā instrumenta izmantošanas, domāšana ir zems līmenis. Vēl “sahadža” nozīmē –  “tas kas ir ar mums” , jo galvenais jogas pamats – snaudā dusošā Kundalini enerģija ir katrā cilvēkā. Tradicionālās jogas metodes palīdz attīrīt ceļu Kundalini. Sahadža-Joga saka, ka nav citas izejas tumsībā esošajiem cilvēkiem, kā iedot kaut vai daļēju Pašrealizāciju, jo tiek daļēji pamodināta Kundalini enerģija, kura pēc tam veido šo savienību ar Dievišķo Enerģiju.  Pašos pamata vilcienos joga nozīme jebkura veida askētisku darbību vai meditāciju.  Dažādi askētisma un meditācijas veidi tikuši dažādi vērtēti no Indijas filozofijas skolām un mistiskajiem novirzieniem. Eksistē klasiskā joga, tā ir filozofijas sistēma, ko apkopojis Patandžali savās slavenajās Jogas-Sutrās. Un plecu pie pleca klasiskajai jogai atrodas neskaitāmas formas no populārās, nesistematizētās jogas. Pēc būtības pats termins “JOGA” pieļauj ļoti dažādas metodes, bet arī paliek skaidrs, ka „savienība”, kura iegūta šo metožu rezultātā , nosaka kā priekšnoteikumu visu pasaulīgo saišu saraušanu, kuras apvij mūsu garu. Citiem vārdiem sakot – atbrīvošanās nevar kļūt par notikumu, kamēr indivīds nesaraus saites ar pasaulīgo, kamēr neizies no kosmiskā   karuseļa.  Bet darot tā, viņš nekad neiepazīs pats sevi un un neiegūs varu pār sevi. Pat savā mistiskajā nozīmē joga , savienība, nozīmē to, ka iesākumā vajag atvirzīties nost no pasaulīgā, no matērijas. Ko arī jau no kristietības pirmssākumiem piekopa kristiešu Svētie, kā Svētais Antonijs un citi, kuri devās uz dzīvi projām no cilvēkiem, no sabiedrības, tuksnešos, kalnos, alās, lai veiktu askētiskus vingrinājumus. Sahadža-Jogā tas nav nepieciešams, jo Šrī Matadži, Sahadža-Jogas Radītāja saka, ka mums jaiekļaujās sabiedrībā un kopējiem spēkiem tā jāpārveido pozitīvā virzienā, caur Sahadža-Jogas izplatīšanos.
Tradicionālajā jogā akcents tiek likts uz paša cilvēka piepūli, uz pašdisciplīnu, ar tās palīdzību jogas adepts iegūst apziņas koncentrāciju, vēl pirms no jogas Dievībām tiks izprasīts atbalsts, šajā gadījumā tā ir jogas mistiskā skola. Savienot kopā, ievērot gavēni, sajūgt, - tādu darbību mērķis ir visu gara kvalitāšu apvienošana, izeja no sajukuma un automātisma, kas vēl piemīt profānajai apziņai. Kulta jeb mistiskajiem jogas strāvojumiem šāda apvienošanās ir tikai priekštvēstnese patiesajai savienībai – cilvēka Dvēseles savienībai ar Dievu.
Bet jogu vēl raksturo ne tikai tās praktiskā puse, bet ari iniciācijas struktūra. Jogu nevar apgūt vienatnē, tam ir vajadzīgs palīgs jeb jogas skolotājs, guru. Tas nozīmē, ka Indijā jebkura garīgā disciplīna tiek jau tūkstošiem gadus nodota no rokas rokā caur šo guru institūciju un iesvētīšanu. Kā arī citās reliģiozās praksēs, jogā skolnieks sava guru vadībā pamazām atsakās no profānās pasaules: ģimenes, sabiedrības un arī pakāpeniski no uzvedības moduļiem un vērtībām, kuras piemīt ikdienišķajiem cilvēkiem. Kad mēs redzam  šīs pūles atgrūsties no profānās pasaules visiem spēkiem, tad arī saprotam šo vēlmi nomirt  it kā materiālajai pasaulei.  Bet pēc šādas „nāves” sekojošais solis ir pārdzimšana jaunā esamības kvalitātē, kura ved uz atbrīvošanos.
    Par laimi Sahadža-Jogā mēs varam pieturēties pie šīs pasaules un vienlaikus nebūt tajā. Jo praktizējot Sahadža-Jogas meditāciju, - mēs iemācāmies vērot šo  pasauli, kā dažādu notikumu plūsmu jeb straumi, kuri gan ir dzīvi un mūsos uzjundī dažādas emocijas, bet kuriem nav nekāda sakara ar patieso realitāti. Un līdz zināmam brīdim – kamēr vien šī materiālā pasaule pastāv, bet ilgi tā nepastāvēs, jo Sahadža-Joga māca, ka mēs dzīvojam pārejas periodā no Tumsas Laikmeta, Kali Jūgas, un īpaši pēdējos gados no tā saucamās “ briesmīgās” jeb Dhor Kali Jūgas (kad visas morālās vērtības ir izkropļotas un degradācija sasniegusi savu maksimālo līmeni pirms Gaismas iestāšanās)  uz Kosmosa Zelta Laikmetu jeb Satja Jūgu, un tajā dzīvosim citos eksistences apstākļos. Tāpēc ir svarīgi, lai pēc iespējas lielākās cilvēku masās nonāktu informācija par jauno jogas mācību, no tā atkarīga arī mūsu līdzcilvēku piemērošanās dzīvei jaunajos apstākļos, kad pasaulē notiek milzīgas izmaiņas. Mēs dzīvojam šajā pārejas periodā jeb Krīta Jūgā, kad ļoti aktīvi darbojās Dieva Visurcaurplūstošā Mīlestības un Piedošanas Enerģija: Paramčaitaņja, Ruh, Svētais Gars, ar kuras palīdzību mūsu Radītājs vēlās dot iespēju jebkuram sagatavot sevi dzīvei nākotnes pasaulē, kad visas negatīvās lietas izzudīs un mēs dzīvosim tagadnes izpratnē pavisam neticamā Paradīzes Valstībā. Sahadža-Jogas prakse ir meditācija, ikdienas, kuras laikā mēs pamazām panākam bezdomu apzināšanās stāvokli. Šis stāvoklis tad arī būtu Mirchas Eliades grāmatā „Joga – nemirstība un brīvība” (tajā ievadā teikto izmantoju šajā rakstā)  aprakstītais savas iekšējās kvalitātes pārmainīšanās stāvoklis. Lai praktizētu Sahadža-Jogu ir jāsaņem Pašrealizācija – jānoskaita Pašrealizācijas protokols pret Šrī Matadži FOTO, kura laikā pamazām aktivizēsies mūsu iekšējā enerģija jeb Kundalini , un tā pacelsies galvas virspusē laukā un atvērs mūsu 7 jeb kroņa čakru, kuras aktivizācija ir visu patieso reliģiju un garīgo meklējumu gala mērķis šodienas eksistences apstākļos. Pēc tam ikdienas meditācijas laikā mēs attīrām mugurkaula kanālu, pa kuru Kundalini enerģija sāk plūst ar lielāku spēku un tās darbība kļūst efektīgāka. Viens Sahadža-Jogas blakus efekts ir organisma atjaunošanās, jo notiek izmaiņas šūnu līmenī, cilvēki paliek jaunāki. Mistiskais Sahadža-Jogas Pašrealizācijas efekts ir mūsu negatīvās karmas dzēšanās un mūsu dzīves līmeņa un kvalitātes reāla uzlabošanās. Mūsu dzīve pēc Pašrealizācijas un praktizējot ikdienas meditāciju atrodas uz stabila pamata. Mums vairs nav jābaidās par savu nākotni, nav jādomā par savu  pagātni. Mēs dzīvojam šodienā, tagadnē , priecājamies un izbaudām katru mūsu dzīves mirkli, jo
esam saņēmuši savu vislielāko bagātību – Pašrealizāciju, kura ļauj mums aizmirst visu slikto un negatīvo un tēlaini izsakoties dod iespēju “atdusēties pie Šrī Matadži kājām uz lotosa zieda”.   Es vēlētos pateikties visiem cilvēkiem, kuru darbs deva man iespēju pie Jums uzstāties/publicēt  šo lekciju. Ja vēlaties – variet uzdot kādus jautājumus. Un pēc tam ar jūsu laipnu atļauju visiem,, kuri to vēlēsies, es varētu palīdzēt saņemt savu  Pašrealizāciju, mēs kopīgi to paveiksim pret Šrī Matadži FOTO, lai arī jūs savās dzīvēs varētu piedzīvot Sahadža-Jogas brīnumaino pozitīvo efektu un pēc tam izmantot to sava darba un/vai savas personīgās dzīves kvalitātes paaugstināšanai. Tas aizņems tikai nedaudz jūsu laika – kādas 10 -15 minūtes. Un rezultātu jūs sajutīsiet momentā – uz savu roku pirkstiem un virs galvas, kad pamodusies Kundalini Jums iedos iespēju pašiem  sevi notestēt, kāda ir situācija jums un tad ari redzēsiet, kas jādara, lai izmainītu uz labo pusi sevi un savu dzīvi.

Guntis Strautnieks , Sahadža-Jogas bezmaksas kursu pasniedzējs.

Komentēt var tikai autorizēti lietotāji

Komentāri (4)

Aija S. 1. dec 2009. 14:28

Joga maina cilvēku visos līmeņos .... esmu priecīga, ka varu to mācīties .

Heino V. 22. nov 2009. 21:40

Pētera1 2:5 Un uzceliet no sevis pašiem kā dzīviem akmeņiem garīgu namu un topiet par svētu priesteru saimi, nesot garīgus upurus, kas Dievam ir patīkami, caur Jēzu Kristu.
Jūdas 1:25 vienīgajam Dievam, mūsu Glābējam, lai ir caur Jēzu Kristu, mūsu Kungu, godība, varenība, spēks un vara no mūžības, tagad un mūžu mūžos! Āmen.
Pie Dieva ceļš ir tikai caur Jēzu Kristu, cita ceļa nav.

Heino V. 22. nov 2009. 19:28

Bēdz no tā visa projām, atsakies no tā visa , nožēlo to visu Dieva priekšā un tavā dzīvē ,tad atnāks patiesais miers un prieks caur Jēzu Kristu.

Yogananda O. 10. nov 2009. 20:21

.........:)))
Om shanti

Autorizācija

Ienākt