Man meita, trešās klases skolniece man pajautāja kāpēc tas pie pieturas Bites reklāmas plakātā redzamais vīrietis ir pliks? Kur viņam palikušas apenes? Godīgi sakot uz sitienu nevarēju paskaidrot ... Ko man vajadzēja teikt?
Šodien saņēmu atbildi no Bite:
(mēģināšu izlikt pa daļām)
----
Labdien,
Reklāmā kails cilvēka ķermenis ir atspoguļots simboliski, pievēršot uzmanību tam, ka cilvēks ir neaizsargāts un naivs maksājot lielus rēķinus. Mēs vēlamies atvērt cilvēkiem acis un parādīt, ka tā var maksāt un pārmaksāt gadiem un atdot pat pēdējās bikses, tādēļ īpaši šobrīd, kad ir īpaši sarežģīta situācija valstī, ir jāizvērtē apkārt esošie piedāvājumi un jāizvēlas atbilstošākais.
Bite Latvija jau no ienākšanas brīža Latvijas tirgū ir cīnījušies par to, lai piedāvātu cilvēkiem arvien izdevīgākus noteikumus. Un arī šobrīd piedāvā tirgū vēl nebijušu piedāvājumu pārnākot uz Biti veselu gadu nekādas mēneša maksas, tāpat arī nekādas maksas par sarunām Bites tīklā, līdz ar to klients maksā tikai par sarunām uz citiem tīkliem, bet runājot tikai savā starpā – nemaksā neko.
Šajā gadījumā noteikti arī bērnam būtu jāsaka taisnība – reklāma rāda, ka ir cilvēki, kas maksā pārāk daudz, un līdz ar to var palikt bez nekā, arī bez drēbēm.
Ar cieņu,
Edgars Sīms
Klientu apkalpošanas menedžeris
-----
Nu ko - vispirms izsaku viņiem savu pateicību, ka viņi ir atraduši iespēju atbildēt uz manu vēstuli. Tas jau norāda uz zināmu vērtību šim uzņēmumam. Paldies!
Mans personīgais viedoklis par lietu būtību ir mazliet savādāks. Konkrēti es esmu pret sabiedrības dubultstandartiem. Ja jau reiz erotikai un pornogrāfijai ir speciāli noteikumi kur tā drīkst un kur nedrīkst atrasties (atcerēsimies kaut vai kioskos līdz pusei aizklātos žurnālus un milzīgo cīņu kura līdz šādam standartam noveda). Šiem noteikumiem vajadzētu būt vienādiem priekš visiem.
Kāpēc es runāju par šiem plikņiem tieši tādā aspektā? Nu manuprāt jebkuram idiotam ir skaidrs ka tad kad vairs nepietiks naudas ko samaksāt par maizīti, dzīvokli un drēbēm mobilais telefons būs izmests vismaz pirms pusgada. Tātad nepastāvēs kā klase. Ja kāds jums stāstītu, ka sēdējis uz tirgus blakus tantiņām lai pārdotu savas pēdējās zeķes, jo nauda vajadzīga mobilā telefona rēķina apmaksai, jūs taču laikam neticēsiet? Tāpat jūs laikam neticēsiet, ka konkurējošā uzņēmuma darbinieks (piemēram LMT) var ierasties mājās pie cilvēka, lai kā daļu no neapmaksātā rēķina paņemtu viņa kurpes - ko tad viņš ar tām tupelēm vēlāk varētu pasākt? Izsolē izlikt? Darbinieka darba laiks maksā noteiktu naudu, kura noteikti būs lielāka, nekā summa, kuru izdosies iekasēt par lietotu apavu pāri.
Tātad reklāmas tēls tomēr nereklamē nabadzības iestāšanos bet kaut ko citu. Tas ir pārspīlējums, kurš konkrēti man rada papildu neērtības - man jāpaskaidro meitai, kāpēc viņš tur ir, un kāpēc tik traki pārspīlēts.
kādas problēmas? man dēlam daudz kas bijis līdzīgs jāskaidro, piemēram, kāpēc tā tante tramvajā sēž tikpat kā plikiem pupiem. viņiem jāsaka viss kā ir. arī par reklāmas mērķiem jāskaidro. jāprasa, kādu viņi uzliktu paši to reklāmu, ja viņiem būtu iespēja. trešā klasē tak jau vispār var runāt nopietnas lietas. visu saprot.
nu pec idejas TA IR TAINIIBA par to apzagsanu;);)
Musdienaas taču šos plikos, šausmiigos, , dažaado orentaaciju , slepkavojošos u. t.t. var redzeet ik uz soļa.
Te nu ir taa muusu maaksla- iemaaciit beernam redzeet to, kas ir jaaredz un tas , kas ir zemas vai necie;samas kvalitaates-VIENKAARŠI NEREDZEET
Iemaaciities atšķirt labo no sliktaa, esošo no nepieciešamaa.
Saprotu, ka reklāmai jāpiesaista uzmanība un tiri piri, bet tomēr tam ir arī robežas. Un bērni daudz ko uztver daudz savādāk un tiešāk nekā pieaugušie, par to Bites reklāmas veidotājiem arī vajadzēja padomāt.